Objavil/a: Jaka | februar 14, 2011

Projekt: Vertikal multiband antena 1. del

Ker sem se dokončno okužil s SOTA aktivacijami na KV frekvenčnem področju in na hrib ne mislim vedno nositi 30kg težkega nahrbtnika, v katerem je avtomobilski akumulator  (akumulator mi je s svojo kislino uničil bundo) in še kup drugih drobnarij, sem začel razmišljati da bi težo nahrbtnika postopoma zmanjšal. Odločil sem se da prvo naredim dobro anteno.

Skozi štiri SOTA aktivacije na KV sem spoznal 3 različne tipe anten. Na prvih dveh aktivacijah sem uporabljal dipol za 14MHz, prednosti dipola je lahka izdelava, slabost pa je teža in prostor, ki ga porabiš zgolj za delo na enem bandu, porabiš tudi precej časa da dipol »razpelješ« na vrhu. Na tretji aktivaciji sva skupaj z Lovrom (S50LD) za aktivacijo na več bandih uporabila Buddistick anteno. Antena se je izkazala kot dobra, motilo me je le uglaševanje le te, sicer uglaševanje ni bilo dolgotrajno, to pa bi se mogoče spremenilo če bi se z njo trudil sam. Velik plus te antene je izredno majhna teža in na sami aktivaciji ne vzbuja veliko pozornosti. Kot minus te antene pa štejem ceno, saj jo težko dobiš pod 200€.

Na četrti aktivaciji pa sem se prvič srečal z vertikalno anteno. Doma izdelana dualband vertikalka za 7 in 14MHz me je navdušila. Majhna teža in hitro menjanje med bandi. Le “špulo” (trap) vstaviš na sevalca in delaš dalje. To me je navdušilo, tudi sama postavitev antene je veliko lažja saj anteno postaviš ob kakšno drevo, ob stolp ali pa ob ribiško palico.

Zato sem se odločil, da za svoje potrebe izdelam slednjo. Tudi priporočila ostalih radioamaterjev so bila v prid vertikalne antene. Odločil sem se torej, da si izdelam 5 metrov dolgo multiband vertikalno anteno. Antena bo sicer podobna Markovi vertikalni anteni za 7 in 14MHz, le da bo imela moja na sevalcu več izolatorjev s konektorji za delo na višjih bandih (28MHZ, 24MHz, 21MHz in 18MHz). Čeprav SOTA aktivnost na omenjenih frekvenčnih področjih ni najbolj aktualna oziroma je skoraj ni, bo antena vseeno služila namenu. Če ne za SOTA aktivnosti pa za eksperimentiranje na bandih.

Tako sem danes uradno začel s projektom: Izdelava multiband vertikalne antene. Danes sem večinoma sedel za računalnikom in s pomočjo spletnih aplikacij izračunal kje na sevalcu so potrebni izolatorji.

Narisal sem si tudi skico za lažjo predstavo kako bo stvar videti v resnici. Sedaj pa je potrebno nabaviti nekaj materiala za izdelavo moje stvaritve. Kaj več o nabavi in “sestavinah” pa naslednjič.

Oddajte komentar

Kategorije

